FC Utrecht toont zich tevreden met de aanpassingen die de KNVB heeft aangebracht in het donderdag gepresenteerde competitieprogramma. Daarnaast kondigde de eredivisionist gisteren aan een nieuwe hoofdsponsor te hebben. Telecombedrijf Simpel prijkt voor tenminste één seizoen op het shirt van de FC.
Welk bedrag er gemoeid is met de aanbieder van sim only abonnementen, is niet bekendgemaakt. Na het vertrek van hoofdsponsor Phanos, goed voor zo’n twee miljoen per jaar, werd de hoop uitgesproken een sponsor van dezelfde grootte te vinden.
Daarnaast is de FC verheugd met het definitieve programma in de eredivisie. Bij de presentatie van het voorlopige speelschema, toonde FC Utrecht zich verbolgen over het klein aantal thuiswedstrijden dat de club op zondagmiddag 14.30 uur kreeg toegewezen.
De club uitte scherpe kritiek op de bond dat, tegen de wens van club en supporters in, slechts drie thuisduels op het voorkeurstijdstip waren gepland. De voetbalbond luisterde en heeft nu zeven van de zeventien thuiswedstrijden op zondagmiddag 14.30 uur vastgesteld.
Daarnaast is een aantal zaterdagavondwedstrijden vervroegd van 20.45 naar respectievelijk 18.45 uur en 19.45 uur. “Dit is weer gunstig voor onze jeugdige supporters. Al met al zijn we tevreden met de aanpassingen die de KNVB en EredivisieLive hebben doorgevoerd”, zegt scheidend voorzitter Jan Willem van Dop de website van de club.
FC Utrecht begint de competitie op zaterdag 6 augustus 18.45 uur met een uitwedstrijd bij VVV-Venlo.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.