Doorstart voor restaurant Luce, Central Park failliet | De Utrechtse Internet Courant Doorstart voor restaurant Luce, Central Park failliet | De Utrechtse Internet Courant

Doorstart voor restaurant Luce, Central Park failliet

Doorstart voor restaurant Luce, Central Park failliet

De sluiting van  Luce was een klap voor culinair Utrecht, maar er gloort hoop. Het restaurant aan het Visschersplein maakt een doorstart en hoopt in juni haar deuren te openen. Vermoedelijk onder dezelfde naam, maar met een nieuwe kok. En niet de minste. Roel Gilissen van de Hoefslag in Bosch en Duin zal achter het fornuis staan, Pieter Bos, eigenaar van Grand Café Maria wordt zijn zakelijke partner. Aan Missethoreca legt Gillisen zijn plannen uit.

‘De sluiting van Luce is een gemis voor Utrecht. Het is een prachtige zaak, waar tien jaar lang tot de laatste dag heel goed gekookt is. Die traditie ga ik voortzetten, in nagenoeg dezelfde ambiance en zeer waarschijnlijk onder dezelfde naam’, aldus Gilissen. ‘Want waarom zou je iets veranderen wat goed is?’

Gasten kunnen in het nieuwe Luce terecht voor ‘iets wat je thuis niet krijgt’. Creatieve, innovatieve en verrassende gerechten. Prikkelingen voor de tong, zoals Gillissen het zelf noemt. Stuk voor stuk signature dishes. Nog sterambities? ‘Ik ga gewoon lekker koken in een sfeervol ingericht restaurant met goede bediening. Als Michelin daar een ster voor over heeft, is dat mooi meegenomen. Maar het wordt niet mijn drijfveer.’

Gilissen maakt de doorstart met zakenpartner en goede vriend Pieter Bos, eigenaar van Grandcafé Maria in Utrecht. ‘Toen we lang, lang geleden samenwerkten in La Comedy aan het Janskerkhof hebben we afgesproken ooit nog eens samen een restaurant te beginnen. Met Luce hebben we onze kans gegrepen.’

Bos zal fungeren als ‘stok achter de deur’ voor Gilissen. ‘Iedereen moet doen waar hij goed in is. Ik kan goed koken, Pieter weet hoe je een bedrijf moet leiden. Samen gaan we ervoor zorgen dat Luce het licht weer ziet.’

Central Park failliet

GetAttachmentMinder goed nieuws over restaurant Central Park aan de Oosterkade. Deze zaak blijkt al enige tijd vanwege een faillissement gesloten te zijn. Of de klanten daar erg rouwig om zijn, is de vraag. De laatste recensie op Iens was in elk geval niet mals:

“Op een zaterdagavond hier gegeten. Het restaurant was half leeg, maar de mensen die er zaten werden amper bediend. Het duurde een eeuwigheid voor we drinken konden bestellen. Eten bestellen was al helemaal lastig. Toen maar zelf naar de keuken gelopen om onze bestelling aan de kok door te geven. De jongen in de bediening leek het allemaal heel normaal te vinden. Vervolgens kwamen de pizza`s op tafel. Die waren van een abominabele kwaliteit. Goedkope, smaakloze ingredienten. Een houtoven is hier helemaal geen meerwaarde, als dit het resultaat is. Heel erg jammer, want het restaurant heeft veel potentieel en ze zitten op een goede locatie. Wij komen niet meer terug en raden iedereen af hier te gaan eten, zolang er niets verandert aan de kwaliteit van het eten en de bediening.”

6 Reacties

Reageren
  1. Berend

    Dat is dus twee keer goed nieuws!

  2. Freek

    Twee zaken met een locatieprobleem. Maria zit top aan de Mariaplaats, maar Luce zit in een lelijk straatje om de hoek, helemaal buiten beeld. Central Park heeft de locatie zowel mee als tegen. Voordeel is de mooie plek aan de Oosterkade, nadeel is dat het toch wat afgelegen is, zeker met het Ledig Erf in de buurt. Misschien een flinke Groupon actie om nieuw publiek te trekken, nadat de zaken op orde zijn. De combinatie met een nieuwe, goede Iens score kan dan voor de langere termijn weer voor goede klandizie zorgen.

  3. Jiri

    Het grootste probleem in de horeca is kwalitatief goed personeel, dat blijkt wel weer bij Central Park. Het kost zo’n zaak gewoonweg de kop. Doodzonde! Het kan zo makkelijk veel beter. *zucht*

  4. Theo

    Over de bediening in Central Park is niets teveel gezegd. Het is mij dikwijls gebeurd dat de bediening, met broek zo laag op de heup dat zijn onderbroek er bovenuit stak, mij begroette met “Hé!”. En daarna uren wachten op je bestelling, om erachter te komen dat zelfs je zoontje van 6, toch écht Pizza-gek, zegt dat de pizza slecht is klaargemaakt.

    Grootste probleem van deze zaak lijkt me dat hij te groot is, en daardoor niet rendabel te krijgen. Wellicht als Vaartsche Rijn open is in 2015? Dan heb je mooie doorloop.

  5. John

    Laat me jullie helpen hoe een bedrijf te runnen. Mijn beroep is project consultant. Mijn laatste opdracht was een groot project van 2 miljard. Mijn insteek is altijd hoe krijg ik de zaak vol en dat begint met goed personeel.

  6. Henk

    John, als je echt zo’n goede consultant was, dan weet je wel betere manieren om in contact te komen met de betreffende restaurants. Ezel.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).