De gemeente Utrecht heeft sinds donderdagmiddag last van een grote netwerkstoring. De gemeente is telefonisch niet bereikbaar en dienstverlening bij burgerzaken is beperkt beschikbaar. De site van de gemeente ligt ook plat.
De gemeente heeft een noodnummer beschikbaar gesteld (06-41549816) voor spoedgevallen. De afhandeling van VOG’s, reisdocumenten of verhuizingen vindt wel doorgang. Mensen die een afspraak hadden worden persoonlijk afgebeld en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt.
Een woordvoerder van de gemeente zegt: “Het digitaal loket is gesloten omdat wij dit nu niet goed kunnen beheren. Wat wel kan is het maken van afspraken, doorgeven van kentekenwijzigingen, het doen van meldingen en het aanvragen bijstand.” De gemeente verwacht dat maandag alles weer naar behoren werkt. Het zou niets te maken hebben met een hack, maar met het datacenter.
Gemeente Utrecht ligt goed plat vandaag. Geen internet, geen website, geen telefoon… knutselen met hotspot op kantoor hier… pic.twitter.com/k9wguSnDcb
— Sander van Waveren (@sandervwaveren) August 11, 2017
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.