Structurele problemen groene golf Kardinaal de Jongweg aangepakt | De Utrechtse Internet Courant Structurele problemen groene golf Kardinaal de Jongweg aangepakt | De Utrechtse Internet Courant

Structurele problemen groene golf Kardinaal de Jongweg aangepakt

Structurele problemen groene golf Kardinaal de Jongweg aangepakt
De installatie van de Groene Golf aan de Kardinaal de Jongweg. De nieuwe installatie (rechts) en oude installatie (links). Foto: CDA Utrecht
De structurele problemen die optreden bij de groene golf aan de Kardinaal de Jongweg worden aangepakt. Dat laat het Utrechts college weten in antwoord op vragen van het CDA.

De structurele problemen die optreden bij de groene golf aan de Kardinaal de Jongweg worden aangepakt. Dat laat het Utrechts college weten in antwoord op vragen van het CDA.

Momenteel wordt er een heel nieuw systeem aangelegd omdat verschillende problemen rond het systeem steeds weer terugkeerden. De reparaties van de panelen, die aangeven of iemand de goede snelheid heeft voor de groene golf, zijn diverse malen op kosten van de leverancier met succes hersteld, maar na verloop van tijd traden er steeds weer problemen op.

De totale kosten voor de groene golf aan de Kardinaal de Jongweg bedragen een half miljoen euro.

De gemeente laat tot slot weten binnenkort te starten met een verkenning naar het functioneren van de as Kaatstraat – Willem van Noortstraat/Antonius Matthaeuslaan. Daarbij zullen ook maatregelen worden onderzocht om het verkeer naar andere routes te verleiden.

6 Reacties

Reageren
  1. Katja

    Kom er regelmatig, nooit een probleem gehad, kon altijd doorrijden (50km/u). Problemen ontstaan vanwege niet aan de snaleheid houden.

  2. JdV

    Prima dat hier actie op volgt. Het goed doorstromen van het autoverkeer levert een hogere bijdrage aan de afname van CO2 en fijnstof dan allerlei beperkende maatregelen die omrijden en stationair draaiende automotoren veroorzaken.

  3. Anna

    EEN HALF MILJOEN…. Voor een paar stoplichten instellen? Die leveranciers van VRI’s lachen zich te barsten. Wat zijn het toch ook een stelletje prutsers en incompetente lieden bij de gemeente.

  4. Ernst Cline

    Ik dacht dat ‘ze’ ( de gemeente ) de Kardinaal de Jongweg tot stadsboulevard gingen ombouwen. Waarom dan nog even een half miljoen in een groen golf steken, als de doorstroming daarna toch verstierd wordt? Wie verzint dit?

  5. FD

    De Kardinaal de Jongweg tot stadsboulevard gingen ombouwen.
    Ernst Cline 25/11/2016 – 2:12

    Als dat wordt gedaan is er elke dag in midden Nederland een verkeersinfarct.
    Komt de wethouder nog wel achter.
    Tip: probeer het eerst eens een weekje met pionnetjes.
    Daarna dimmen en intrekken.

    w.b. de GG; die werkt niet want verkeerd geprogrammeerd.
    Stad uit gaat aardig, stad in gaat niet en dat heeft te maken met het 45km/h traject tussen Jan van Galenstraat en Blauwkapelseweg.
    Ook al hou je je aan de 45km/h (???) moet je alsnog remmen en optrekken bij de rotonde omdat de fietsers nog niet weg zijn.
    Ook het verkeerslicht bij het (ex) belastingkantoor linksaf richting Merelstraat is losgekoppeld van het GG systeem.
    Dom en jammer.

  6. FD

    Het werkt nog steeds niet.
    Komende vanaf de Veemarkt sta ik al stil bij de Jan van Galenstraat.
    Dan door naar de rotonde Blauwkapelseweg.
    Adviessnelheid 40 !! km/h jaja !
    Remmen voor die rotonde omdat er nog fietsers over kunnen gaan de auto’s die voor rood staan niet weg zijn.
    Kortom, er zijn nieuwe paaltjes geplaatst maar aan de doorstroming de stad in is geen reedt gedaan.
    shame.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).