Tropische temperaturen in De Galgenwaard maar een koude Cola was niet te krijgen | De Utrechtse Internet Courant Tropische temperaturen in De Galgenwaard maar een koude Cola was niet te krijgen | De Utrechtse Internet Courant

Tropische temperaturen in De Galgenwaard maar een koude Cola was niet te krijgen

Tropische temperaturen in De Galgenwaard maar een koude Cola was niet te krijgen

Jorg Rademaker was bij de wedstrijd FC Utrecht – Differdange. Over de wedstrijd is al het een en ander gezegd. Jorg wil daar niets aan toevoegen. Hij heeft een andere grote ergernis: de catering in het stadion. Tropische temperaturen gisteren, maar een koele cola was er nauwelijks te krijgen in Galgenwaard. Cateraar Maison De Boer had niet op zoveel toeschouwers gerekend. Jorg Rademaker schreef onderstaande brief aan het bedrijf.

Geachte heer, mevrouw,

Gisteren was ik aanwezig bij de wedstrijd tussen FC Utrecht en Differdange 03. Over de wedstrijd zal ik geen woorden meer vuil maken, maar over de catering in Stadion Galgenwaard wel.

Toen ik na 15 minuten in de eerste helft besloot om wat te drinken te halen, bleek het grootste deel van de verkooppunten gesloten en bij de enige die nog open was, waren slechts Sprite en Fanta te halen. Toen ik daarop de supervisor aansprak, kreeg ik als reactie dat er niet verwacht was dat er zoveel mensen zouden komen.

Als ik op de algemene website van Maison van den Boer kijk, wordt daar het volgende gemeld: ‘Maison van den Boer is een begrip in de wereld van party-service en evenementenorganisatie.’ Als dit de manier is waarop u ‘een begrip’ wilt zijn, zou ik durven aanbevelen de toko op te doeken.

Ik weet niet of er een internetverbinding aanwezig is in uw pand, noch of er ramen/deuren in het pand zijn, maar indien aan één van deze voorwaarden voldaan wordt, zou u beseft kunnen hebben dat het de afgelopen dagen redelijk warm in Nederland is. Logischerwijs betekent dit, dat de toeschouwers bij de wedstrijden van de locale FC meer zullen gaan nuttigen dan tijdens een koude winterwedstrijd. Ik weet het, afgezien van anderhalf jaar bij een restaurant, heb ik geen enkele cateringervaring. Vandaar dat ik ook van dit bedrijf, dat al sinds 1906 bestaat, verwacht dat zij wél deze ervaring hebben en daar ook gebruik van maken.

Ik vind het schandalig dat u uw trouwe klanten zo vreselijk in de steek laat als gisteren. De supervisor vertelde mij ook nog dat het schijnbaar niet mogelijk was om gistermiddag nog drank te halen, toen bekend was dat het aantal toeschouwers toch toegenomen was.

Vandaar dat ik wat moeite heb gedaan en enkele links heb opgezocht: http://www.sligro.nl/assortiment/productgroepen/dranken.htm en http://www.europcar.nl/ Mocht u nog meer links willen hebben, ben ik beschikbaar.

Een drankje in het stadion, grote uitvoering, kost drie euro. Een anderhalve-literfles Coca Cola kost bij albert.nl 1,67. Ondanks dat dit zeer waarschijnlijk hogere prijzen zijn dan u normaal gesproken betaalt, kunt u voor 9 euro aan omzet uit deze fles halen.

Echter, niets van dit alles. U hebt, op zo’n warme dag, uw klanten compleet genegeerd en een schandalige prestatie neergezet. Amateuristisch is slechts een subtiele weergave van hetgeen gisteren plaatsvond. Een evenementenorganisatie MOET kunnen omgaan met veranderende omstandigheden, met meer of minder warmte, met meer of minder mensen. Omdat wij erge dorst hadden, hebben we maar 15 euro uitgegeven aan drankjes die we niet wilden hebben.

Erger nog was het beeld toen ik terugliep naar mijn stoel: op dit moment kwamen er twee karren aan volgeladen met (warme!) flessen cola. Schijnbaar was het niet bekend dat deze nog ergens beschikbaar waren. Het lijkt mij, dat bij het voorbereiden van een event bekeken wordt wat er waar aanwezig is. Niets van dit alles.

De supervisor vertelde mij ook nog dat er niet meer ingekocht werd, omdat sommige flessen drank anders over datum zouden gaan. Een fles cola/sinas/etc gaat, bij de winkels waar ik inkoop, minimaal twee maanden mee. Aangezien FC Utrecht gemiddeld twee wedstrijden per maand speelt, is een dubbele voorraad geen enkel probleem.

Conclusie: jullie hebben gisteren 9000 man op de zuid-tribune in de steek gelaten met een inferieur product. Schandalig hoe jullie niet eens om kunnen gaan met veranderende omstandigheden, onacceptabel dat er door een supervisor de schuld wordt gegeven aan het publiek, want wij kwamen schijnbaar met teveel. Gezien de bijzonder hoge prijzen die door jullie gerekend worden en ondanks mijn ervaringen uit het verleden (het is schijnbaar bij 80% van jullie medewerkers niet bekend hoe je een hamburger moet bakken – 70% rauw is in ieder geval niet erg lekker), hebben jullie het toch voor elkaar gekregen om mij keihard een klap in het gezicht te geven.

Gefeliciteerd.

Het zal wel weer niet veranderen, liever een paar euro meer winst dan tevreden klanten…

Ondanks dit alles, toch met vriendelijke groet,

Jorg Rademaker

6 Reacties

Reageren
  1. Michiel

    Deze inspirerende column heeft mijn leven weer een klein beetje verrijkt. Hartelijk dank Jorg Rademaker!

  2. Peter Schaap

    Ìets zegt mij dat de dikke nekken-horeca een etage hoger op de hoofdtribune tot in de puntjes was geregeld… zelf heb ondanks de warmte geen gebruik gemaakt van de infantiele Galgenwaard-horeca gisteren, maar ‘gelukkig’ kreeg het Utrechtpubliek een schaamteloze koude douche te verwerken, waarvoor dank!

  3. beestje

    Wat een neurotisch geklets door de cateraar over houdbaarheidsdatum. Net of een fles fris na een maand al kapot is. Ik kijk bijna nooit naar een datum, maar gebruik al mijn zintuigen. Dat werkt perfect. Als je je zintuigen te weinig gebruikt heb je waarschijnlijk te laat in de gaten wanneer iets niet goed meer is, ondanks een goede datum.

  4. Muse

    Redelijk waardeloos inderdaad, die lauwe cola. En een cateraar als Maison van den Boer moet toch ergens wel een paar pallets frisdrank vandaan moeten kunnen halen, gekoeld?

  5. Jorg Rademaker

    Inmiddels heb ik een antwoord gekregen van Maison van den Boer. Ze boden hun excuses aan, gaven aan, zeiden onomwonden dat het gisteravond inderdaad zeer waardeloos was. Daarnaast dat ze inmiddels een busje van Europcar voor de deur hadden staan ;).

    Dank je voor je compliment, Michiel!

  6. Berend Huisman

    Op zich netjes van Maison De Boer deze excuses, maar wat kunnen ze anders? Gisteren was het een drama, maar op normale dagen is de catering in het stadion toch op zijn zachtst gezegd ook waardeloos. Slootwater als koffie, enorme rijen vanwege te weinig en vaak ongetraind personeel. Voetbal is een product is door de huidige directeur vaak gezegd. Maar zorg dan dat het in alle opzichten een goed product is.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).