Op dinsdag 1 mei starten de werkzaamheden aan de Maliesingel. Tot begin augustus is de rijbaan van de Maliesingel daarom helemaal afgesloten voor auto’s en fietsers.
Automobilisten en fietsers kunnen een omleidingsroute volgen. Voetgangers kunnen er wel door. De werkzaamheden starten bij de kruising met de Maliebaan en gaan verder tot de Nachtegaalstraat.
De Maliesingel (kruising Maliebaan tot Nachtegaalstraat) en de Wittevrouwensingel (kruising Kruisstraat tot Vaaltbrug) worden in 2018 allebei aangepakt. De weg moet ‘mooier, veiliger en ruimer voor fietsers en voetgangers worden’. Na de zomer wordt gestart op de Wittevrouwensingel. Eind 2018 hoopt de gemeente klaar te zijn met de hele route.
De weg moet qua indeling hetzelfde worden als de Tolsteegsingel met een brede stoep, aan beide kanten ruime fietsstroken met een rijbaan van 2,5 meter ertussen en een wandelpad aan de kant van de singel.
Omleiding met de auto: Maliebaan, Nachtegaalstraat en vanaf het Lepelenburg via Hieronymusplantsoen, Kromme Nieuwegracht Muntstraat en Nobelstraat.
Fiets: via de Maliebaan, Nachtegaalstraat en vanaf de Maliebrug door park Lepelenburg, Hieronymusplantsoen en de Nobeldwarsstraat.
11 Reacties
ReagerenDit is echt belachelijk. Heeft de gemeente niks geleerd van die verzakkingen? Had wel een aangepaste formule verwacht. maar nee. Over een paar maanden weer afgesloten vanwege verzakkingen.
Ik hoop dat ze een betere aannemer in de hand hebben genomen. Degene die de Tolsteegsingel/Maliesingel heeft gedaan, heeft in ieder geval niet veel kaas gegeten van wegfundaties…
O ja, gemeente, zorgt u ook voor een betere handhaving v.w.b. snelheidslimiet? Het is nog steeds een racebaan op het eerste traject.
@Benya Er staat dat de indeling hetzelfde is. Er staat niks geschreven over hoe de straatstenen gelegd worden.
Mooie oefening om de consequenties van deze afsluiting te bezien.
Waarschijnlijk kan die Maliebaan voorgoed autovrij zijn!
En daarna nog een keer of vier omdat de steentjes niet goed blijven liggen.
@ Herman, en fietsvrij! wat zal dat een hoop aso gedrag schelen.
@Herman: Vergeet ook voetgangervrij niet. Dat zorgt voor aanzienlijk minder zwerfaval en schade aan groen. Ik zeg we gaan voor een compleet mens en diervrije maliebaan. Dan blijft ie er het mooiste uitzien.
@ Benya, Joris, Lombokker.
De aannemer doet wat de opdrachtgever vraagt. Als de opdrachtgever niet vraagt om grondverbetering, en er dan ook niet voor betaald gaat de aannemer dat niet uitvoeren.
Er zijn nu meer fiets- dan autododen in Nederland. Desondanks blijft van Hooijdonk fietsers voor de auto’s werpen.
30% van de ANWB leden vinden Utrecht de meest fiets onveilige stad van Nederland. Moet dat nog meer worden?
In- of exclusief het malieblad?
Hoe meer ik de rabiate commentaren van autofanaten lees, hoe meer ik denk dat er nog veel radicalere maatregelen genomen moeten worden. Een “London-model” bijvoorbeeld: Als je binnen de binnenring wilt zijn, dan tol betalen. Nederlanders moet je blijkbaar toch in de portemonnee raken om onnodig autogebruik, of het rijden op wegen die er niet voor geschikt zijn, te voorkomen