Waarom deze naam voor dit bedrijf
In 2003 schreef Michel van Velde, een van de oprichters van One Shoe een column in de ochtendkrant Spits! over het One Shoe mysterie. Waarom liggen er wereldwijd schoenen langs de snelweg? Waarom is dit er vaak maar een? Dit was de vraag die centraal stond in de column. Uit de reacties op de column bleek dat meer mensen met dit fenomeen bezig waren, bewust en onbewust. Drie jaar later waren we op zoek naar een naam voor het te starten reclame en internetbureau. Tijdens een brainstormsessie kwamen we op deze naam. Achter de schoenen op de snelweg zit een uniek spraakmakend verhaal en dat zit ook achter het werk van One Shoe. Daarnaast creëerden we onbewust ook onze eigen reclame-uitingen want ze liggen overal en vallen op als je het verhaal erachter kent.
Wie zit er achter het bedrijf?
One Shoe is in 2006 opgericht door Van Velde en Floris Derksen. Van Velde startte zijn carrière bij Vodafone en werkte daarna nog twee jaar bij een TV productiemaatschappij. Derksen was werkzaam als webdeveloper vanuit zijn eigen bedrijf. Van Velde is verantwoordelijk voor algemeen management en Derksen voor creatie en techniek.
Welke diensten levert One Shoe?
One Shoe is uitgegroeid tot een full service advertising & digital agency wat betekent dat we bedrijven begeleiden op het gebied van strategie, reclame & communicatie en alle digitale middelen die daar tegenwoordig bijkomen. Denk bij dat laatste aan websites, mobiele websites, apps en social media campagnes. We hebben voor al deze disciplines experts in vaste dienst genomen.
Waarom deze diensten?
Veel traditionele bureaus focussen op een onderdeel, bijvoorbeeld de realisatie van campagnes of websites. Dit heeft als nadeel dat opdrachtgevers meerdere bedrijven moeten inschakelen voor een campagne en dus ook deze partijen op een lijn moeten krijgen om tot het gewenste resultaat te komen. Met onze full service propositie voorkomen we ruis op de lijn en heeft de opdrachtgever een aanspreekpunt. Dit werkt prettiger, kostenbesparend en is vele malen efficiënter.
Is One Shoe succesvol?
We zijn niet van die types die onszelf op de borst slaan, maar ja…we zijn succesvol en zijn dan ook erg trots op hetgeen we gerealiseerd hebben. We zijn in zes jaar tijd gegroeid naar een bureau van meer dan 40 medewerkers en werken voor (inter)nationale opdrachtgevers variërend van TNT express en Yellowbrick tot ING en Walibi. Momenteel hebben we zeven vacatures uitstaan, van Drupal en iPhone developers tot projectmanagers)
Welke dingen zouden jullie willen verbeteren?
Leuke vraag. We willen zoveel verbeteren en hebben daarom ook een innovatie afdeling. Naast dat we ons werk voor opdrachtgevers altijd willen verbeteren hebben we bijvoorbeeld ook een product ontwikkeld genaamd Adbridge. Hiermee kan je QR codes aanmaken. QR codes zijn de zwart wit geblokte barcodes die je tegenwoordig steeds vaker in kranten en tijdschriften tegenkomt. QR codes kan je scannen met een app op je mobiele telefoon en dan wordt je automatisch doorverwezen naar een mobiele website. Met Adbridge kan je de scans meten. We hebben als eerste bedrijf in Nederland QR codes geïntroduceerd in de Nederlandse supermarkt en op Monumenten. We zien dat er nog veel fouten worden gemaakt door adverteerders. QR codes op verkeerde plekken plaatsen, QR codes ondersteboven op drukwerk plaatsen etc. Dit en het gebruik van mobiel internet willen we graag verbeteren. Daarom hebben we een tijd geleden de website www.qrcode.nu gelanceerd.
Met welke bedrijf zouden jullie graag willen samenwerken?
Er zijn diverse mooie bedrijven in de regio waar we nog niet mee in contact zijn getreden maar waar we goed mee zouden kunnen samenwerken. Denk aan Rabobank, Vrumona, Douwe Egberts en Cap Gemini of Atos.
Waar staat jullie bedrijf over vijf jaar?
One Shoe groeit stevig door. Over vijf jaar willen we twee buitenlandse vestigingen hebben waaronder een in Londen. En dat allemaal op eigen kracht!
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.