Er waren 28 vrachtwagens voor nodig, maar het is gelukt. De 144 meter hoge bouwkraan, die na het weekend in gebruik genomen gaat worden, ligt in stukken naast Utrecht Centraal.
De enorme hijskraan is nodig om de resterende kolommen voor de Moreelsebrug over het spoor te hijsen. Het gevaarte gaat in de nachten van 19 op 20 en 21 op 22 september gebruikt worde.
De kolommen zijn kant-en-klaar per boot in Utrecht afgeleverd, aan de kant van de Croeselaan, maar ze moeten nog over de sporen heen. Aan de kant van de Croeselaan worden ze daarom door een ‘kleine’ kraan opgepakt en op het bestaande brugdek gelegd. De grote kraan pakt ze daar over en legt ze op het bouwterrein van het oude busstation.
De brugdelen die op de kolommen komen worden over de weg aangevoerd en afgeleverd bij het oude busstation. Deze worden geplaatst tussen 14 en 17 oktober. Wanneer alle brugdelen over de sporen zijn geplaatst volgen nog de brugdelen die op het oude busstation komen, de trappen, de lift en de bomen.
Aan het einde van dit jaar moet men over de brug kunnen lopen en fietsen.
The beast is wakker (nu met foto's waar 'ie helemaal opstaat) https://t.co/JWXZPCbkBz pic.twitter.com/wTdcgtEdBJ
— CU2030 (@CU2030) 16 september 2016


3 Reacties
Reageren32 meter hoger dan onze Dom ik ga het zien
Voor een fietsbrug waar je trap op en trap af moet om er overheen te kunnen fietsen.
Het geld klotst tegen de plinten bij de gemeente.
Toffe kraan, dat wel 😉
@FD
Deze brug is een cadeau van de Rabobank vanwege haar nieuwe hoofdkantoor. De Rabobank medewerkers kunnen dan snel de stad in, maar de bevolking heeft er ook profijt van.
Over een jaar of 5 als het wurgcontract met klepierre afloopt komen er trappen naar de perrons en dan wordt dit een hele populaire brug.
Helaas was er geen ruimte voor een dierbare oprit.