Een meerderheid van de gemeenteraad heeft donderdagavond ingestemd met het invoeren van betaald parkeren in heel Utrecht. De komende twaalf jaar wordt dus betaald parkeren ingevoerd in de stad.
De plannen voor betaald parkeren in de stad liggen er al veel langer, maar donderdag werd er gestemd door de gemeenteraad. Het raadsvoorstel werd gesteund door GroenLinks, D66, PvdA, Partij voor de Dieren, Volt, ChristenUnie, Student & Starter en Horizon.
VVD, CDA, DENK, BIJ1, EenUtrecht, Utrecht Solidair en UtrechtNu! stemden tegen. Een meerderheid van de raad stemde dus voor betaald parkeren in de hele stad.
“Een mijlpaal!”, aldus verantwoordelijk wethouder Lot van Hooijdonk op Instagram. (…) Niet echt een onderwerp waar je populair van wordt, wel heel belangrijk voor de stad. Als we niets doen komen er nog tienduizenden auto’s bij de komende decennia. Die staan het grootste deel van de dag stil. Maar zijn wel ruimtevreters in de stad.”
“Dus om parkeeroverlast te voorkomen, om ruimte te scheppen op de weg, om andere mobiliteitskeuzes te bevorderen (lopen, fietsen, deelauto’s, ov) en ruimte te maken voor bomen, groen, fietsklemmen of voetgangers is het belangrijk dat parkeerders gaan betalen voor het gebruik van de publieke ruimte (…)”, aldus Van Hooijdonk.
Steun en kritiek
De plannen voor betaald parkeren kunnen rekenen op steun, maar er is ook veel kritiek. Verschillende politieagenten trokken aan de bel en pleitten voor een uitzondering. “Het moet mogelijk gemaakt worden dat wetshandhavers die dag en nacht hun ziel en zaligheid, inzetten om de stad Utrecht veilig te houden ontzien worden van betaald parkeren”, zei een medewerker van de politie eerder tijdens een inspraakavond op het Stadskantoor.
ChristenUnie diende donderdag een motie in naar aanleiding van deze kritiek. De partij stelde voor om met de politie in gesprek te gaan op het moment dat betaald parkeren wordt ingevoerd op een plek waar een politiebureau staat. De partij wil dat de gemeente dan samen met de politie tot een goede parkeeroplossing komt ‘die tegemoetkomt aan de behoeften van politiemedewerkers. De motie van ChristenUnie kon op een meerderheid rekenen.
In fases
Het invoeren van betaald parkeren in heel Utrecht gaat dus gebeuren, maar dat kan niet in één keer. De gemeente wil dat in fases doen: de komende jaren moet elk jaar bij zo’n 10.000 adressen betaald worden om te parkeren.
De afgelopen periode werd betaald parkeren al ingevoerd in onder meer Rivierenwijk-Zuid en Werkspoor en binnenkort zijn ook de Woonbouleveard, een deel van Voordorp en Transwijk aan de beurt.
Ook de Bokkenbuurt, Grauwaart, de rest van Voordorp, Ondiep, Oog in Al, Kanaleneiland Groenewoud, Papendorp en het noordelijk deel van Hoograven moeten er binnenkort aan geloven. In deze wijken moet betaald parkeren nog dit jaar of volgend jaar worden ingevoerd.
Tekst loopt door onder de afbeelding
Vervolgens moet ook in de wijken die wat verder van het centrum liggen betaald gaan worden voor het parkeren. In de tweede fase tot en met 2030 gaat het om de wijken in het oosten van de stad, het zuiden van Overvecht, Zuilen en een groot deel van Leidsche Rijn. Tot slot wordt in de jaren 2031-2034 ook betaald parkeren ingevoerd in de meest noordelijk en westelijk gelegen wijken.
Venstertijden
In principe geldt straks in heel de stad betaald parkeren van maandag tot en met vrijdag van 6 tot 11 uur. Als er sprake is van hoge parkeerdruk dan kan de gemeente ervoor kiezen om betaald parkeren in te voeren voor een langere tijd.
“Korte venstertijden zorgen ervoor dat onwenselijke effecten (zoals het parkeren van forensen of bewoners elders uit de stad in woonbuurten) niet optreden. En we beperken negatieve effecten voor bijvoorbeeld mantelzorgers, oppasopa’s en -oma’s, of winkels en sportvoorzieningen”, staat in het aangenomen raadsvoorstel.
Gekoppelde berichten
Recordaantal boetes in Utrecht door uitbreiding betaald parkeren
Het aantal parkeerboetes in Utrecht is vorig jaar weer flink toegenomen. In totaal werden er…
Betaald parkeren in heel Utrecht? Meerdere agenten zijn tegen plan
Het plan om betaald parkeren in heel Utrecht in te voeren maakt de nodige tongen…
Gemeente voert vanaf 1 mei betaald parkeren in op Woonboulevard en in noorden van Voordorp in Utrecht
Gratis parkeren op de woonboulevard en in het noorden van Voordorp is per 1 mei…
Vanaf mei 2024 betaald parkeren in Transwijk in Utrecht: ‘Het opgehaalde geld investeren we in de stad’
Om onder meer parkeeroverlast tegen te gaan van bewoners van de Merwedekanaalzone wordt vanaf mei…
Rivierenwijk-Zuid is aan de beurt, vanaf november betaald parkeren
Uiteindelijk moet de hele stad eraan geloven, als het aan het college van B&W ligt,…
Na Schepenbuurt en Cartesiusweg straks ook betaald parkeren in Werkspoor in Utrecht
Als laatste gebied rondom de nieuwe stadswijk Cartesius wordt per 1 november ook betaald parkeren…
39 Reacties
ReagerenDat is een wijs besluit en goed nieuws. Gratis parkeren in een stad bestaat niet, dat is gesubsidieerd parkeren. Gereguleerd parkeren zorgt ervoor dat je juist wat meer kunt sturen op wie, waar wanneer kan parkeren.
Nog een leuke breinkraker: hoeveel parkeergeld betaal je voor auto’s als je met een fiets naar CS gaat en daar koffie koopt bij de Starbucks zonder parkeerplekken? Antwoord is rond de 10%, rara hoe kan dat 😉
He-le-maal prima. Ik woon net over de betaald-parkeren-grens en ben die forenzen – die elke dag hun auto zo ongeveer tegen mijn voordeur aan parkeren om daarna een vouwfiets uit de kofferbak te trekken – meer dan zat. Ik kom soms mijn huis bijna niet meer uit. Kies maar een alternatief: treinen, ebiken, via de park-n-ride of dokken.
Gelukkig zijn er over 2 jaar verkiezingen en zullen Overvecht, Kanaleneiland, Ondiep, Zuilen, Hoograven, Vleuten, Leidsche Rijn en de Meern duidelijk maken dat ze hier niet op zitten te wachten. Als VVD en DENK slim zijn gaan ze zich in de campagne maar op één ding inzetten: gratis parkeren en een parkeerplek voor iedereen. In iedere brievenbus in deze wijken flyers.
Bij de vorige verkiezingen slonk het aandeel GL66 al flink. Dat zal straks niet anders zijn. Want de belofte op meer betaalbare woningen is niet waargemaakt. En dat is toch het enige wat de jeugdige GL66-stemmers willen.
Begrijp niet helemaal waarom politieagdnten als enige groep uitgezonderd zouden moeten worden van deze maatregel. Ik ken een heleboel andere doelgroepen die ook met volledige ziel en zaligheid de stad Utrecht draaiende weten te houden.
Als een wethouder zich geen zorgen meer maakt over haar populariteit moeten inwoners zich juist meer zorgen gaan maken.
grappig dat mevrouw van Hooijdonk na het behalen van haar afgedwongen meerderheid weer begint over hoe goed het voor de stad is, terwijl al eerder was aangegeven dat dit gewoon als extra inkomstenbron voor de lekkende begroting is
Blaag Pierre
Inderdaad partijen die nu inzitten voor gratis parkeren weten zeker dan ze winst boeken , er zal ook een partij komen die alleen is gericht op gratis parkeren voor alle utrechters, de binnenstad is al gekaapt door mensen van buitenaf die hier even komen vertellen hoe wij hier moeten leven , echte utrechters wonen nu aan de rand omdat de binnenstad nu is weggelegd voor alleen de mensen met geld , 2026 zal een belangrijk jaar worden dan wordt de stad weer voor alle utrechters.
@R jansen: ken genoeg echte utrechters in het centrum van de stad hoor.
Haha gekaapt door mensen van buitenaf… we hebben erg moeten lachen met het hele gezin om deze groteske zin.
Woonde je vroeger wel in het centrum dan? Of had je toen eigenlijk ook al geen geld daarvoor?
De democratische besluiten van de boomknuffelaars in Utrecht gaan nu toch serieus pijn doen.
De meest impopulaire wethouder, maar ook iemand met langetermijn visie voor het algemeen belang van Utrecht. En precies daarom waardeer ik haar. Hier in Lombok biggelen de krokodillentranen ook voortdurend, maar de Kanaalstraat is toch echt verbeterd (ondanks de asociale automobilisten die rondjes willen rijden)
Het graf wordt gegraven voor die autohaters.
Utrechter@. Gratis bestaat niet, nee dat klopt want de automobilist betaald erg veel geld aan bpm, btw, accijns en houderschapsbelasting en daar profiteert de stad Utrecht ook van, dus de automobilist betaald zich al scheel en moeten nu ook nog eens gaan betalen voor het parkeren!!!
“Parkeerders gaan betalen voor het gebruik van de publieke ruimte (…)”, aldus Van Hooijdonk.”
Nou dan zou het sieren, als al die fietsen, die op de openbaren weg ook eens gaan mee betalen voor alle openbare voorzieningen, jaren tegen een fietsenrek aangekeken en tussen die frakken van fietsen zaten 5 vuilniszakken aan papier en plastic enz. dan kijk ik liever tegen een auto aan. Maar als ze nu eens gewoon zeggen van de gemeente Utrecht, dat ze een bloedje hekel hebben aan auto’s en hun bezitters, dan hoeven ze ook niet steeds zo slecht argument te bedenken..
Volgens mij is Groen links schuldig aan het invoeren van betaald parkeren. En zo kan Lot van Hooydonk weer wat geld binnen harken. Daarmee kan ze dan weer strooien of een nieuw prestige project beginnen. Problemen met Eneco. Fietspaden Lunetten last van achterstallig onderhoud. Aanpak loopt vertraging op vanwege overeenkomst met de aannemer waar problemen zijn. Wat is het volgende struikelblok???
Betaald parkeren is wel een van de oplossing. De inkomsten vanuit betaal parkeren kan in neergelegd worden zodat de kaartjes goedkoop blijven. Zo kan meer ov gebruikt worden en geen 2e, 3e of 4e auto aangeschaft worden. Winkelkaartje was een goed voorbeeld hiervan maar die niet lang meer bestaat. Utrecht leuke stad en houd ook leuk. Als oude Utrechter een van mijn verhuizing reden was naar buiten Utrecht. Parkeerprobleem en drukte in de stad door auto’s.
Ach nog 2 jaar. Dan verdwijnt ook dit college. Gaat de PVV in Utrecht naar 15% van de stemmen. En kan het nieuwe college heerlijk veel zaken veranderen. Nog even geduld aub, die zijn de laatste stuiptrekkingen van een stervende linkse dinosaurus. Komt goed mensen.
@JdV, wedje leggen dat je wederom ongelijk krijgt?
“Als we niets doen komen er nog tienduizenden auto’s bij de komende decennia. Die staan het grootste deel van de dag stil. Maar zijn wel ruimtevreters in de stad.””
Huh?????
Voor (brom)fietsen geldt hetzelfde en voor vrijwel alle spullen/apparaten in gebouwen en huizen. Zelfs mensen zijn minimaal 8 uur per dag aan het slapen en nemen dan toch plek in. Huizen staan overdag leeg, als mensen aan het werk zijn en nemen dan onnodig veel plek in. Kantoren staan ‘s avonds en ‘s nachts leeg en staan dan ook onnodig plek in te nemen. De treinen en bussen staan ook uren per dag te niksen en toch plek in te nemen.
Dat wil niet zeggen dat dit alles onnuttig is.
Waar haalt deze wethouder toch deze onzin vandaan?
Een stad die de komende decennia groeit met 75.000 inwoners moet ook de bijbehorende groei van het aantal auto’s faciliteren. Dat zullen er vermoedelijk tienduizenden zijn inderdaad.
@hoera: doen we. In november 2023 stemden 10% van de stemmers in utrecht op de pvv. Over 2 jaar 15% ? Ik acht het een hele reeele optie. Zeker na dit soort wanbeleid. En vergeet niet, Lot heeft ongeveer 1 motie van wantrouwen per jaar dus er komen nog zeker 2 grote missers aan vanuit PvdAGL. D66 zit al langer in een vrije val. Gaat goedkomen. Weddenschap staat.
Citaat: ‘Als we niets doen komen er nog tienduizenden auto’s bij de komende decennia’.
Die zijn er ook onder het parkeerregiem van Lot van Hooijdonk bij gekomen. Betalen voor parkeren heeft nul prijs elasticiteit. Het aantal auto’s is onder haar bewind zowel in absolute als in relatieve zin toegenomen. Maar de alfa’s en gamma’s van Groen66 zijn cijferblind. Het niet onder ogen zien van feiten en werkelijkheden is een psychologische aandoening.
De auto is het ‘ van deur tot deur vervoermiddel’ voor ouderen en niet mobielen. Dat Groen66 dat negeert is zeer kwalijk.
Er komen de komende decennia veel ouderen bij. Dat die de fiets nemen is een fabel.
Er komt een bezuiniging van 75 miljoen Euro aan. Dat geld wordt weggehaald bij de zorg en WMO voorzieningen.
@ o.a. Nina:
Uiteraard gaan we die extra auto’s niet faciliteren! Fietsers en andere niet-autobezitters zijn jullie ruimtegebruik, lawaai, uitlaatgassen en energieverbruik al zo lang zat. Lot zit voor ons helemaal goed. Alleen jammer dat het nog zo lang moet duren tot compleet betaald parkeren.
‘De nieuwe mens’ neemt zijn verantwoordelijkheid en reist zoveel mogelijk met (niet-elektrische) fiets en ov, of parkeert zijn auto in de transferia!
@Lombokito:
Zeker weten die verbetering van de Kanaalstraat. Nu nog daar de over-de- (bredere)-stoep-fietsers aanspreken/bekeuren (attentie BOA’s!).
Wij kinderen zelf gepensioneerd zijn al jarenlang mantelzorger van moeder van 3 personen in Utrecht , ouderen die totaal in de steek gelaten worden in Utrecht,Moeder wordt dit jaar 99 moet zelfstandig wonen is niet slecht genoeg voor verpleeghuis wij mantelzorger week in week uit.Heb zelf een klein pensioen, moeder leeft in oud huis met alleen AOW , door het gedoe met de bewonerskkrtinhsapp krijgt zij al minder bezoek.Wij 125 km ver weg wonen krijgen dus naast de benzinekosten ook nog idioothoge parkeerkosten .Bedankt Utrecht m,n jongeren die lekker asociaal bezig zijn
Heel goed nieuws! Veel te veel ruimte wordt gratis aan autos gegeven. Het is schandalijk dat fietsen en autos hetzelde betalen om te parkeren (niks), terwijl een auto 10 keer meer ruimte dan een fiets inneemt. En dit allemaal terwijl wij (de belastingbetalers) moeten auto rijders steunen in de vorm van subsidies – wegenbelasting is ver van genoeg om auto infrastructuur te steunen!
@utrechter
Nope, gratis bestaat niet. Auto bezitters betalen al bakken met belasting (zoals eerder aangehaald), fietsers echter helemaal niks (inzake het bezit en gebruik van de fiets)
Nog een leuke breinkaker voor je: als je met de fiets naar cs gaat en dan naar starbucks gaat, welke van daarvan zijn allemaal ontvangers van belastinggeld?
Allemaal: de fietser wordt niet belast, maar maakt wel gebruik van de weg, de NS is een veredeld staatsbedrijf (vooral wanneer ze weer geld nodig hebben) en starbucks heeft een shitton aan dealtjes en vage constructies met de belastingdienst.
@OoginAller
Helemaal eens met je.
Net buiten het parkeergebied wonen, betekent nu alle overlast van (lang, soms heeeel lang) parkeerders hebben.
Auto’s die meer dan 9 maanden voor je deur ‘geparkeerd’ staan.
De gemeente die zelf contractspartners aanbeveelde om de auto in OoginAl te parkeren en dan het fietsje naar de binnenstad te nemen.
Maar ook OoginAllers met een tweede of derde auto die hem, omdat ze zelf net wel in het betaald parkeergebied wonen, net buiten het gebied, maar wel in OoginAl om de hoek parkeren.
Ik hoop dat het betaald parkeren z.s.m. hier ingevoerd wordt om de overlast tegen te gaan.
Helaas pas 2025 voor Oog in Al: dat zou sneller moeten
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/parkeren/aanpak-invoeren-betaald-parkeren-in-de-hele-stad/
Heel goed dat er daardoor in de betreffende wijken eindelijk meer parkeerruimte beschikbaar komt. Er staan regelmatig wekenlang auto’s gratis geparkeerd van mensen die niet in de wijk wonen waardoor de bewoners zelf geen plek kunnen vinden. Jammer dat het zo moet, maar wel eerlijker.
Ntt,
Mobiliteit neemt toe omdat alle centrale (zorg) voorzieningen, onderwijs, bestuur, industrie op slechts enkele plaatsen zijn geconcentreerd. Dat is de oorzaak van meer auto’s en meer fietsen.
De politiek blijft schrikbarend in gebreke om het OV, het van huis tot huis vervoer, voor ouderen en kwetsbaren zo te organiseren dat dat niet al te veel tijd kost. Uw doelwit is Lot van Hooijdonk. Zij is hier aan sprakelijk voor. Alle misleidende sprookjes over auto’s verhullen het falen van de Groen66 politiek. Dat krijg je met GL raadsleden die een kunstopleiding hebben gevolgd.
De reacties lezende: niet iedereen begrijpt dat waar betaald parkeren in de ene wijk of buurt de oplossing van een probleem kan zijn, er in andere wijken alleen maar een probleem wordt gecreëerd. Ik kan het weten, heb langdurig in Wittevrouwen gewoond en woon nu alweer 15 jaar in Vleuterweide, dat zijn totaal verschillende werelden. Alle partijen die voor “gemeentebreed” betaald parkeren hebben gestemd, krijgen nooit meer mijn stem, zo simpel is het, tenzij ze erop terugkomen. Door dit GroenLinks-plan ben ik me pas goed bewust geworden van het gevaar van deze partij, een jongerenpartij met veel te extreme standpunten die niet buiten de eigen bubbel kan denken.is, die ik ook als ouderenbijandig ervaar (wat ik zelf inmiddels ben) en die erg van de machtspolitiek is (geen referenda). Voor goede argumenten ben ik gevoelig, maar die worden op dit onderwerp helemaal niet gegeven en ik word niet graag voor de gek gehouden.
Misschien moet Utrecht een weekje gratis auto parkeren invoeren.
Kijken wat er gebeurd.
45 minuten stilstaan op de singel
Totaal infarct.
Of gewoon lekker makkelijk en valt wel mee die extra druk.
Dit is de reinste zakkenvullerij. Met groen links voorop kan niet missen. Leuk voor de winkeliers die klanten kunnen verliezen en ouderen wat slecht ter been die met hun aow duur parkeergeld amper kunnen missen. Een indirecte manier van stelen gezien de parkeerkosten voor sommigen ongehoord hoog zijn laat staan openbaar vervoer.
@ Nog te traag
De fietsenden, lopenden en OV-gebruikers die jij noemt, gaan vaak wel op meerdere vliegvakanties per jaar. Ik heb al meer dan 22 jaar niet gevlogen en voel mij absoluut niet bezwaard mijn auto te gebruiken.
Verder is parkeren geen probleem voor mij; ik heb een garage voor mijn auto.
@ Nina
Hoe weet jij in hemelsnaam wat die fietsers, lopers en OV gebruikers tijdens hun vakanties doen? Stop eens met reaguren op basis van aannames (net hoe ze jou goed uitkomen). Wat jij verder wel of niet doet interesseert mij al helemaal niet.
Parkeerdruk is gewoon een groot probleem in een stad als Utrecht. Overal betaald parkeren is een prima oplossing om dit beheersbaar te maken en houden. Als je niet betaald wil parkeren moet je misschien toch echt overwegen om in een (klein) dorp te gaan wonen. Die bestaan nog gewoon en het wonen en leven is er vaak goedkoper. Kan je lekker alles met de auto blijven doen (ook nog), want voorzieningen zijn er wegbezuinigd. Dus soms moet je een dorp verder zijn.
Als je echt denkt dat betaald parkeren het aantal auto’s terug gaat dringen dan ben je toch gewoon heel dom. Elk jaar stijgen de tarieven en elk jaar zijn alle plekken elke dag bezet. Dit lost dus niets op behalve het begrotingstekort
Schande dat de gemeente Utrecht dit heeft aangenomen.
Denken ze ook aan de mensen die drie/ vier keer per week naar een ziekenhuis, therapieën moeten daar wordt de hoofdprijs al gerekend. ik loop zelf bij de pijnbestrijding heb een minimum uitkering. Als ik naar een ZH afspraak moet betaal ik € 5,01 per uur ook dat betaal ik voor mijn eigen deur. Ga ik op de terugweg even gelijk mijn boodschapjes doen betaal ik dat daar ook nog een keer. Een vergunning prima maar wel een die ik in alle omliggende wijken kan gebruiken.
Dit hebben we te danken aan alle asociale mensen uit andere steden die steeds van wijk naar wijk verplaatsen en denken dat er in de wijk waar zij gaan staan geen mensen wonen.
Ik laat me niet door GroenLinks/ Pvda me uit mijn auto jagen. Het is mijn leven en die leef ik zoals ik die wil. We leven anno 2024 en de auto is een uitvinding waar iedereen ( bijna iedereen) zijn gemak en plezier aan ontleend.
Straks elektrisch dus de drogreden fijnstof gaat ook niet meer op. Alleen beseffen deze groenen niet dat we ons totaal afhankelijk maken van Azië, regeren is immers vooruitzien!
Deze groene burgers,politici, kunnen beter met elkaar ergens in Nederland bij elkaar gaan wonen, iedereen blij, en het leven gaat door en word een stuk leuker!
Dit zal voor veel ellende zorgen! Winkeliers die failliet zullen gaan of gewoon de deuren sluiten. Niet meer of minder op bezoek. Kinderen en ouderen die meer zullen isoleren en dus een zeer aso jeugd wat daaruit voortvloeit later. Meer fietsers en scooters, dus meer ongelukken, schades, diefstallen. Tweede auto wordt onmogelijk, tenzij je vergunning krijgt en de hoofdprijs betaalt. Geloof mij maar, Utrecht gaat naar de klote en criminaliteit zal toenemen. Mensen die het goed hebben, emigreren lekker of gaan in Brabant of Friesland wonen, waar dit soort gezeik niet is. Zij maken plaats voor een groep die niet zo netjes/sociaal is. Succes!
@Joes, doe niet zo raar als @Nina een probleem aansnijdt:
De Vliegende Hollander
Hoeveel Nederlanders vliegen en de keuzes die ze maken bij een vliegreis
Wel of niet vliegen In een jaar tijd maakt 58% van de volwassen Nederlanders een vliegreis, 42% doet dit niet.
De kosten zijn de belangrijkste reden om niet te vliegen: voor 36% van de mensen die verwacht in de toekomst niet te vliegen speelt dit een rol.
Hoe vaak wordt er gevlogen. De Nederlander reist gemiddeld 1,3 keer per jaar met het vliegtuig. Het gaat hierbij om het aantal retourvluchten dat de gemiddelde Nederlander maakt. .
Wie vliegen er vaak?
Mannen vliegen iets meer dan vrouwen, mensen tussen de 30 en 40 jaar oud, hoogopgeleiden en personen met een hoog inkomen vliegen zeer vaak. Hoge opleiding vliegt 2,6 keer per jaar. Hoog inkomen 2,9 keer.
Verschillen in het land
Er wordt relatief veel gevlogen door mensen die dichterbij Schiphol wonen. Ook vliegen mensen uit de stad vaker dan mensen van het platteland. Zeer sterk stedelijk vliegt 1,6 keer per jaar. Niet stedelijk vliegt 1,0 keer
u, @Joes, bent man, woont in Utrecht, is hoogopgeleid en heeft een hoog inkomen. U zult wel ruim boven de 3,0 keer vliegen per jaar uitkomen.
Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid
https://www.kimnet.nl › 2018/03/22
@ Joes
Ik ken fietsers, lopers en OV gebruikers, die hiermee hun vliegvakanties zeggen te compenseren. Vandaar.
Een dorp verderop? Daar hebben ze last van het Utrechtse parkeerbeleid. Verdiep je anders eens goed in de materie.
Bron: https://www.ad.nl/de-bilt/parkeren-in-utrecht-steeds-lastiger-dus-stallen-mensen-auto-in-de-bilt-vouwfiets-uit-kofferbak-voor-laatste-stuk~a2b1b2e0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
@Vak K
Er is geen draagvlak meer voor de snelheid van de groene agenda. Europa stemt massaal rechts, als tegengeluid. Ook de EU ziet in dat de Green Deal van Frans Timmermans te vergaande consequenties heeft en matigt deze. Elektrische auto’s kunnen in onze provincie binnenkort s middags niet meer opgeladen worden. Kortom: het waren een hoop groene wensen met een onmogelijk plan van aanpak. Heeft een hoop gemeenschapsgeld gekost en mensen zijn op kosten gejaagd.